سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل ثبت برند ، چگونه برند خود را ثبت کنیم

مراحل ثبت برند

برای ثبت علامت مورد نظر انتخاب نام و عنوان مناسب ، گامی موثر در جهت ثبت علامتی مطمئن و فاقد ایراد می باشد.

در زیر نکات اساسی را که به شما در انتخاب نام و عنوان مناسب علامت یاری می رساند اعلام می داریم:

1 – اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیر قابل ثبت هستند.

2 – اسامی غیر معقول، غیر اسلامی و مخالف با موازین اخلاقی و شئونات اسلامی قابلیت ثبت ندارند.

3 – صفت ها و اسم هایی که بیان گر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.

4 – استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی از شانس بالایی برای ثبت بر خوردارند. ( در صورت نبودن عین نام در طبقه کالای درخواستی )

5 – در صورت عدم ثبت علامت در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل، طرح ، رنگ ، شکل و … باشد.

6 – اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.

7 – شباهت نزدیک به 50 درصد با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.

8 – در طبقاتی مانند لوازم خانگی، مواد غذایی و نوشیدنی ها به دلیل ثبت علائم بسیار، انتخاب اسم بسیار مشکل بوده و محدودیت ایجاد می کند. لذا در انتخاب عنوان یا نام علامت در این نوع از طبقات باید نهایت دقت را جهت انتخاب نام های هوشمندانه و خاص به کار برد.

9- ثبت علامت به صورت حقوقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) و حقیقی ( ایرانی و غیر ایرانی ) قابل انجام بوده، لذا می توان عنوان شرکت را جهت ثبت علامت به کار برد و یا از نام خانوادگی در کنار نامی دیگر جهت ثبت علامت مورد نظر استفاده کرد.

10- عنوان یا نام علامت می تواند فارسی ، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.

آموزش ثبت برند

ابتدا به پایگاه اینترنتی به آدرس ir.ssaa.sherkat ( سامانه ثبت علامت تجاری)مراجعه نمایید. در بخش سمت چپ به قسمت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید.بعد از آن در قسمت خدمات الکترونیکبه اداره ثبت علائم تجاری رفته و سپس از قسمت اظهار نامه ی الکترونیکی به کادراول ثبت اظهارنامهی علامت مراجعه نمایید. با انتخاب گزینه ی موافق هستم ، مراحل ثبت اظهارنامه به شما نشان داده خواهد شد. وارد بخش اول( ورود اطالعات اظهارنامه) شوید. با انتخاب نوع اظهار نامه ، گزینهافزودن مالک را انتخاب کنید.با توجه به نوع شخص ( حقیقی یا حقوقی ) مراحل را به زبان فارسیتکمیل نمایید.
در قسمت ثبت : بر روی عبارت درخواست ثبت یک اظهارنامه جدید را دارم کلیک نمایید.

  • مرحله نخست

    به ورود اطلاعات شخصیت حقوقی(شرکت) ویا حقیقی (شخص ) به صورت کامل می پردازیم.در قسمت ورود اطلاعات مشخصات فردی که به عنوان ابللاغ گیرنده در نظر گرفته شده است وشماره تماسوی وارد سامانه می شود که رمز و ابلاغیه های بعدی به این شماره پیامک می گردد.در مرحله ورود اطلاعات وکیل یا نماینده قانونی : اگر فردی برای ثبت برند خود به وکیل مراجعه نماید و”درخواست کننده وکیل باشد گزینه ” وکیل دادگستری ” انتخاب می شود و در غیر این صورت با انتخاب گزینه” یکی از مدیران ” یک نفر از میان شرکاء یا مدیران شرکت به عنوان متقاضی ثبت برند معرفی میگردد.در بخش انتخاب کالا بر اساس مجوزهای موجود: در صورت مطلع بودن از شماره طبقه کالای درخواستی عنوان “شماره کالای درخواستی را می دانم ” را گزینش کرده در غیر این صورت گزینه دوم را انتخاب نمایید و نام محصول را واردمی نمایید تا طبقه مربوط به آن محصول برای شما مشخص شود.

  • مرحله دوم

    در این مرحله به مدارک ذکر شده برای ثبت برند آپلود می گردد و در سامانه قرار می گیرد.• نکته :اگر تعداد مدارک بیشتراز فایل های مشخص شده برای بارگذاری بود با انتخاب گزینه ” افزودن ضمائم اختیاری ” می توانیم مدارک بیشتری را بارگزاری کنیم.

  • مرحله سوم

    مرور و تایید اطلاعات و ضمائم بارگذاری شده.

  •  مرحله آخر

    واریز هزینه اولیه ثبت برند از طریق اینترنت و دریافت شماره اظهارنامه و رمز مورد نظر از طریق شماره تماس فرد ابلاغ گیرنده .